Friday, April 4, 2014

THEME 6 : VINTAGE STYLE

Assalamualaikum and haip haip kapten..

ok sepanjang minggu ini jenuh aku fikir nak letak tema apa pulak kali ni..then dapat satu idea ! vintage style..sebenarnya aku memang jenis suka tema old school ni..ala-ala benda yang nampak klasik..

so jom !

BEFORE : Gambar ni diambil ketika aku dan family aku jalan-jalan kat tasik Shah Alam. Satu tips untuk mendapatkan hasil editing yang cantik ialah kualiti kamera itu sendiri. Macam gambar ni abang aku yang ambil pakai kamera Sony D300..



AFTER : Ok ini gambar selepas diedit. Sebenarnya gambar ni biasa je tak ada yang special pun. tapi bila aku tengok gambar bunga ni aku rasa cm tenang je..xtau kenapa..itu yang cuba edit tu.

Aku try bermain dengan tools TEMP, TINT..lepas tu aku aku try apply kan PRESET The Prairie..itu yang akhirnya dapat hasil macam ni..yang word tu pulak aku edit kat PHOTOSCAPE..

Thanx 4 de reading ! ^_^



No comments:

Post a Comment