Wednesday, April 9, 2014

THEME 6 : BOKEH AND WORD

Assalamualaikum !

Entry kali ni aku nak berkongsi satu cerita. aku ni jenis yang suka edit gambar tapi tak suka jadi jurugambar sebab tak kreatif nak ambik. Nak dijadikan cerita, gambar yang aku guna kali ni adalah time aku bercuti kat Johor Premium Outlet kat JB. gambar ni punca sebenarnya abang aku ajar macam mana nak hasilkan bokeh. Belajar punya belajar last-last tak jadi jugak. lastly aku ambik je gambar ni buat edit. hehe


BEFORE : Gambar biasa je yang hanya terhasil dari effect cahaya lampu jalan time dalam kereta


AFTER : Inilah hasil selepas diedit..simple je. kali ni aku guna PRESET The Prairie-Lightroom Library.try jugak apply kan CONTRAST dan VIBRANCE sampai jadi hasil macam ni...

So tak tahu la pada pendapat korang hasilnya nice atau tidak.hee

Thanx 4 de reading ! ^_^


No comments:

Post a Comment