Sunday, April 27, 2014

THEME 10 : SNAPSEED-WEDDING OUTDOOR

Assalamualaikum..


Dan bila mana kau menunggu lama gambar wedding outdoor kau dari Photographer profesional yang ditempah lalu dengan pantas kau pun mengedit gambar kau sendiri..ngehh ngehh..ramai tanya aku edit guna apa gambar wedding siap buat cover photo fb i olls...senang je..actually aku edit guna software android saje ok..aku guna application SNAPSEED.. biasa lah kalau dah giler mengedit gambar semua benda kau nak edit..ok kalau nak diceritakan aku guna hp Lenovo S920 kualiti kamera 8 megapixel full HD..mungkin itu salah satu jugak faktor hasil editing menjadi.. *kot


So Lets !


BEFORE : ok ini adalah gambar asal. gambar ini diambil di Pantai Kelanang yang terletak di Banting, Selangor..apa yang aku perhatikan kat sini memang ramai orang shoot untuk outdoor photoshoot..


AFTER : ini adalah hasil selepas diedit pakai SNAPSEED..aku kira ok lah kot hasilnya sebegini..oh tidak lupa juga untuk dieditkan didalam Adobe LR tersayang untuk bagi dia lagi sharp..


apa yang best guna app SNAPSEED ialah bila kau upload kualiti gambar dia kekal sama..sebab sesetengah app android yang kita guna bila upload dia jadi pecah-pecah.aku memang cukup tak berkenan bila dah semangat edit tiba-tiba gambar tak berkualiti langsung..terus down je rasa...fiuhhhh..ok lah!

Oh ye bg mereka yang tertanya dah kenapa aku share bnd ni kat fb? sebab ini sebahagian dari esaimen Pembangunan Blog bagi subjek penggayaan diri kat UPSI den ni haa..sambil2 menjawab soalan org yang menanya den sebelum ni..sambil2 tu boleh la usha entry den yang lain yep! 


Thanx 4 de reading ! ^_^

No comments:

Post a Comment